.............................آستارا......................

.............................آستارا......................

.....................................من آستارا هستم...................
.............................آستارا......................

.............................آستارا......................

.....................................من آستارا هستم...................

جشن چهارشنبه سوری یا جنگ چهارشنبه سوری

راستش رو بخواهید سرگرم آماده شدن برای سال نو بودم و با این باران زیبا یی هم که این چند روزه آمده، کاملا حواسم به بارور کردن گل وگیاه هایم بود و یادم نبود که داریم به جشن چهار شنبه سوری و تکانهایی که قراره بخورم نزدیک می شویم.  

 

تا آنجا که خاطرم میاد این رسم انفجار در چهارشنبه سوری بعد از انقلاب به وجود آمد و علت آن هم مبارزه اشتباهی بود که حکومت ایران با این رسم به راه انداخت .

اما حالا به نظر میاد به اشتباه خودشان پی بردند و در راه برگزاری صحیح این مراسم میکوشند، اما چرا مردم از مبارزه ای که کم کم تبدیل به جولانگاه اراذل و مردم آزاری میشود دست بر نداشته و این جشن سنتی و باستانی را درست اجراء نمی کنند.

امشب واقعا از دست تعدادی از مردمم دلخور شدم. انفجار انفجار انفجار آخه مگه چه عیبی داشت این رسم افروختن آتش و پریدن از روی آن که دیگر به جز چند خانواده محترم قدیمی دیگر کسی به آن نمی پردازد. 

                                   

از اتفاقهای زننده دیگر بعد از متفرق کردن بمب افکن های انسانی توسط نیروی انتظامی که شاهد آن بودم ( عکس هایی هم گرفتم که فعلا فرصت آپلود آنها را ندارم) به موارد زیر می توان اشاره کرد:

1- دعوا های پراکنده بین جوانان شر و شیطون.

2- حرکت های عجیب و غریب با ماشین ها و سرعت دیوانه وار بعضی از عزیزان در خیابان امام خمینی.

3- ضربه های متعدد با لگد به حفاظ مغازه هایی که از ترس ترجیح داده بودند مغازه ها را بسته نگه دارند.

4- گفتن کلمات رکیک از داخل ماشین ها به زنان و دختران و سپس فرار

خوب چه می توان گفت!!!!!!

این چه مدل جشن است من که طی این همه سال از زندگیم جز از افراد شرور چنین حرکاتی ندیدم در صورتی که در بین این دوستان فرزندان خانواده های محترم و فرهنگی نیز دیده می شدند.

بیایید از سال دیگر جشن بگیرید نه جنگ و قانون شکنی که جولانگاه تخلیه روانی تعدادی ....... شود. 

راستی قورشاغ آتدی، خوردن ماهی لونگی، کوکو سبزی و ترشی تره فراموش نشه.

نظرات 3 + ارسال نظر
غفور نصیری جمعه 7 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:54 http://karateastara.com

سلام دوست عزیز
با تبریک سال نو و آرزوی موفقیت برای حضرتعالی لطفا برای آشنائی بیشتر همشهریان عزیز به فعالیت های هیئت کاراته آدرس سایت ما را در قسمت پیوندهای خود درج کنید.
با تشکر : نصیری

سلام

من هم سال نو را به شما و خانواده محترمتان تبریک عرض مینمایم.
ممنونم از شما و سایر ورزشکاران در آستارا که در جهت توسعه ورزش و همچنین جهت دادن صحیح به فرزندان من تلاش میکنید.
میدانید که متاسفانه در این چند سال گذشته مقدار مواد مخدر و... در آستارا رو به افزایش گذاشته است و همچنین جوانان زیادی نیز آلوده این مواد شده اند.
خواهش من از شما و سایر دوستان آگاه کردن جوانان و نوجوانانی است که به شما عزیزان به عنوان الگو نگاه میکنند.
صمیمانه از شما سپاسگذارم
بین خودمان بماند من به غیر از اینکه ورزشکاران را صمیمانه دوست دارم عاشق هنرهای رزمی هستم.
آرزوی توفیق روز افزون برایتان دارم.

حیدر پنج‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 01:24

کاش اسم این پست را جنگ چهارشنبه سوزی می گذاشتی چرا چیزی فعلا رسم است چهارشنبه سوری نیست؟

navid majdi (caspian سه‌شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 20:36

salam bar baro bach astara delam baraton tang shode man alan to shahre frank forde almanam idd man navid_as2003 hast addam konid bye

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد